Liten ljusning och skrivelse till HO

IMG_3666Vet ni Stor-Bökis har kommit hit. Ibland fattar jag inte riktigt vad dom håller på med.

IMG_3696
Och det här liknar ju rena vansinnet! Men inte är det jag som sover på golvet det säger jag bara. Som tur är så visade det sig att fånhundarna inte tål värme så bra, så veklingarna droppade av en efter en.

IMG_3937
Foto: A. Björkenius.
Fast det varade inte så länge. Bökis har åkt på arbetsläger, men vi har kvar Storböket hos oss. Storböket är en exakt kopia av Lillböket eller om det är Lillböket som är en kopia av Storböket. Svårt att säga, men bara att konstatera att tanterna verkar löjligt förtjusta just i den sorten. Förklara för mig vad det är som är så himla hippt med dom.

IMG_3858
Foto: M. Borgström.
Det har ju varit långhelg med strålande väder och var hamnar vi. Jo, i en djävla hage i fyra dagar.

IMG_3830
När vi hade suttit instängda hela dagarna så åkte vi och badade. Eller rättare sagt fånhundarna fick bada.

IMG_3831
Oss hängde hon upp i ett träd. Jag håller på med en skrivelse till HO, Hundombudsmannen. Och vinner vi inte det här diskrimineringsmålet så spränger jag regeringshuset.

IMG_3759
Fast på lägret när tanten inte såg fick jag komma ur badringen och sitta i knät. Det var ytterst goda bananer, som jag njöt. Skönt med folk som förstår sig på.

IMG_3815
Foto: M. Borgström.
Sen fick jag faktiskt dema pyttelite. Har väl aldrig varit så på hugget och gått så bra! Och då klagar tanten på att jag är ostyrig. Suck. Aldrig är det bra.

IMG_3801
Sen hade jag ju aldrig trott att vi skulle bli trendsetters. En av deltagarna tyckte tydligen att CarlGran såg så cool ut så att han ville se likadan ut. Man kan ju undra vad det är för fränt med det. Det kliar järnet och öronen blir alldeles överhettade samt att det är svårt att gå med skiten.

IMG_3805
Förresten ska bli kul att se när det här modet sprider sig.

IMG_3920
Sen undrar jag om hjärnorna på dom som bor i den södra änden av Sverige ser ut på något annat sätt än våra. Vi fick jättefina presenter, men hur tänkte dom nu?! Går ju inte äta nåt med det här på huvudet.

IMG_3855
Jag har också grava misstankar om att kärringskrället har mixtrat med min mat. Det brukar ta exakt 22,5 sekunder att äta att och nu tar det 18,3. WHAT THE FUCK, säger jag bara. Blir en passus i HO-skrivelsen om det.

IMG_3933
Och Storböket äter lika sakta som alla andra fånhundar. Vad är det för fel liksom.

IMG_3891
Men det finns kanske en liten ljusning. Igår var vi hos Mysan och småfolket vet hur man gör minsann. Hon hämtade stora leksakslådan.

IMG_3882
Och vi fick välja precis vad vi ville ha.

IMG_3898
Och jag hade jättekul. Det finns kanske lite hopp ändå och livet kanske blir som vanligt igen.

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar